4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22503
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1639
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد فرسايش خاك

دانلود تحقیق در مورد فرسايش خاك

0 1.6k
دانلود تحقیق در مورد فرسايش خاك

با دانلود تحقیق در مورد فرسايش خاك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فرسايش خاك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فرسايش خاك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فرسايش خاك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعريف فرسايش خاك : واژه (اروژن) Erosion

در زبان انگليسي يا اروزيون در زبان فرانسه به معني فرسايش مي‌باشد و داراي منشأ لاتين و معني تحت الفظي آن به معني ساييدگي و خوردگي است .

فرسايش ، كاهش ضخامت لايه سطحي خاك به وسيله رواناب يا باد است . فرسايش فرآيندي است كه در آن ذرات خاك توسط عوامل فرساينده از بستر اصلي خود جدا شده و توسط يكي از عوامل انتقال دهنده به مكان ديگري حمل مي‌شود . چنانچه عامل جدا كننده ذرات باد و يخچال باشد به ترتيب فرسايش بادي و يخچالي گويند . فرسايش آبي به دليل مديريت نامناسب زمين ، تخريب پوشش گياهي ، عدم كنترل جريان آب ، صورت مي‌گيرد و منجر به رواناب سطحي و انتقال خاك مي‌شود ، كه از اثرات خارجي اين پديده مي‌توان رسوب در سرها و آبراهه‌ها ، سيل و آلودگي آب را نام برد .

 

فرسايش آبي در ايران

ايران كشوري است كه در جنوب غربي آسيا واقع شده است . وسعت كل آن 1648000 كيلومتر مربع مي‌باشد كه 11% اين وسعت تحت كشاورزي ، 50% چراگاههاي دائمي ، 9% جنگل‌ها و بيشه‌زارها و 30% را اراضي ديگر در بر گرفته است .

متوسط بارندگي در ايران 240 ميلي‌متر كه كمتر از يك سوم متوسط بارندگي جهان است . در حال حاضر نزديك به 125 ميليون هكتار از 165 ميليون هكتار اراضي كشور در معرض فرسايش قرار دارند .

طبق گزارش سازمان خواربار جهاني در حدود 36% از كل زمين‌ها و 60% از خاكهاي كشاورزي در ايران در معرض فرسايش مي‌باشند . 

4,000 تومان