4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25964
  • فرمت فایل دانلودی : .Doc
  • تعداد مشاهده : 1738

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد برنج ديم چيست؟

دانلود تحقیق درمورد برنج ديم چيست؟

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد برنج ديم چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد برنج ديم چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق برنج ديم چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق برنج ديم چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد برنج ديم چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:84 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

برنج ديم چيست ؟

زراعتي كه فقط وابسته به نزولات جوي باشد اصطلاحا به آن زراعت ديم مي گويند. حدود 30 سال قبل زماني كه كشاورزان شمالي به شدت با گمبود آب روبرو بودند و سدي نبود ، در مزارع خود اقدام به كشت چند رقم برنج مي نمودند و اين سوال هميشه براي من مطرح بود كه چرا رقم چمپا ازگروه برنجهاي كم ارزش را كشت مي نمايند پاسخ خود را زماني دريافتم كه به علت خشكسالي و نبود آب در رودخانه ها كليه ارقام برنج كشت شده از بين رفته بود و به استثناي رقم چمپا كه به روايتي تا 60 روز تحمل خشكي را دارد سالها بعد در استان فارس كه به عنوان مروج كشاورزي خدمت ميكردم مشاهده نمودم كه ارقامي از برنجهاي گرده را در زمينهايي كه مرطوب است مانند گندم در سطوح بسيار كم بصورت مستقيم كشت مي نمايند.

با توجه به نكاتي كه ذكر شد زراعت ديم برنج كه نياز رطوبتي كمي دارد در بسياري از نقاط دنيا از جمله در كشورمان مي تواند كشت شود وبه دلايل زير حائز اهميت است :

1-غذاي اصلي انسانها را تشكيل مي دهد .

2-از نظر ارزش اقتصادي در مقايسه با گندم و جو با ارزش تر است.

به نظر اينجانب در صورتي كه برنامه ريزي به طريق اصولي و صحيحي انجام گيرد، كشورمان مي تواند در توليد غلات خود كفا گردد و در مورد برنج با كشت برنج غرقابي و برنج آپلند ديگر نيازي به واردات نباشد.

در سال 126 پيش از ميلاد مسيح به امپراطور چين مي دهد ، از كشت برنج در تركستان (خراسان كنوني ) و سرزمين پارتيا و كلده ياد مي كند و به نظر مي رسد كه منظور سردار چيني از پارتيا قلمرو اشكانيان از جمله سواحل درياي خزر يعني گيلان و مازندران باشد كه در آن زمان جزء قلمرو اشكانها بوده است گير شمن هم برنج را جزء يكي از كالاهاي صادراتي زمان پارتيان ياد گرده و مي گويد : بين التجاره هاي ديگر از پوست برنج و بايد نام برد ماخذ ديگر وجود برنج را در عهد ساسانيان نشان مي دهد و مسئله كشت برنج در عهد آخرين شاهان ساساني نيز پيچيده مي نمايد و در گفته هاي مورخان تناقض فراواني وجود دارد.


4,000 تومان