4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28296
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2060

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن

دانلود مقاله تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن

0 2.1k
دانلود مقاله تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن

با دانلود مقاله در مورد تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تكنولوژي پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك و نشاكاري آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه:

در ژاپن بيش از 99 درصد توليد برنج به روش نشاكاري بدست مي آيد. بيشترين روش رايج نشاكاري استفاده از نشاء حصيري است كه در بستر خاكي داخل جعبه هاي نشاءپرورش داده مي شود(با طول58سانتي متر و عرض 28 سانتي متر و به عمق 3 سانتي متر). حمل و نقل جعبه هاي نشاءكار دشواري بوده و مشكلاتي را به همراه دارد كه تعدادي از آن در زير آمده است:
1- وزن يك جعبه نشاءتقريباٌ برابر 6 كيلو گرم مي باشد.
2- براي هر هكتار مزرعه شاليزاري حداقل تعداد 200 تا 240 عدد جعبه نشاءنياز مي باشد.
3- در دوره اي كه نشاء پرورش مي يابد يعني از زمان بذرپاشي تا مرحله نشاكاري جعبه هاي نشاء بايد بعد از بذرپاشي از بذرپاش به انكيوباتور(تاريكخانه) ، بعد به گلخانه ، با كاميون(وانت بار) به مزرعه اصلي و سپس بر روي ماشين نشاكار جهت نشاكاري حمل مي گردد.

پرورش نشاء حصيري طويل به روش هيدروپونيك جهت بهينه سازي نشاكاري برنج و صرفه جوئي نيروي كارگري طراحي شده كه اين نشاء داراي طول 6 متر و عرض 28 سانتي متر مي باشد . در اين روش نوين دوره پرورش نشاء 2 هفته بوده كه در اين مدت ارتفاع گياهچه به 10 تا 15 سانتي متر خواهد رسيد .
نشاء حصيري طويل تركيبي است از ريشه هاي در هم پيچيده گياه و بستري از جنس پارچه پنبه اي بدون تار و پود(نمد مانند) كه مقاومت آن در حدي است كه ميتوان آن را لوله نموده و حمل و نقل كرد.
وزن يك رول از نشاء حصيري حدوداٌ 12 كيلو گرم است و تقريباٌ يكپنجم وزن نشاء حصيري جواني است كه به طور معمول در بستر خاك پرورش داده مي شود و با طولي 6 متري برابر با 10 عدد از نشاء حصيري جعبه اي مي باشد. 


4,000 تومان