5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28786
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1763
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد طرح اشيا در تمدن اسلامي

دانلود تحقیق درمورد طرح اشيا در تمدن اسلامي

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد طرح اشيا در تمدن اسلامي

با دانلود تحقیق در مورد طرح اشيا در تمدن اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طرح اشيا در تمدن اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طرح اشيا در تمدن اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طرح اشيا در تمدن اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:47 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

فرش ایران بر آمده از هنر اصیل و قدمت آداب ها و رسوم های زیبای ایرانی می باشد. فرش هایی ایرانی با نقوش و تزئینات خیالی باغ گونه خود به جان و روح انسان ، توان زندگی را هدیه می کند.
با توجه به مطالعات انجام شده توسط محققین و کارشناسان هنری، اولین فرش یافت شده به نام پازیریک به ایران و بافنده ایرانی اختصاص دارد. پس این هنر در مملکت و سرزمین ما دارای اعتبار و اصالت خاصی می باشد.
فرش ایران در دوران های مختلف و زمان های گذشته دارای تاریخ و اتفاق هایی می باشد که اطلاع داشتن از آنها باعث می گردد تا به اصل هنر، قدمت هنر و به خدای عشق هنر برسیم.
در این مجموعه به بررسی هنری و اقتصادی فرش ایران در دوره پهلوی می پردازیم تا بیشتر بدانیم و قدردان این هنر و دستان توانمند راهی آن باشیم.


فرش ایران

قالي بافي هنري است  كه تقريباً از اوايل تمدن بشري در ميان چادرنشينان به سبب نيازي كه بدان داشتند، به وجود آمد. بي شك اولين زيراندازي كه انسان نخستين در كف غارها و چادرها و مساكن خود براي مقابله با سرما و رطوبت و گرد و خاك به كار مي برد، پوست شكار بوده است كه به دليل نداشتن روش دباغي صحيح، دوام كافي نداشت و خيلي زود از بين مي رفت. لذا جستجو براي يافتن و بافتن زيرانداز و كفپوش مناسب ادامه يافت تا با آشنائي به بافندگي ( با آموختن از عنكبوت و يا پرندگان ) و با استفاده از نوعي ني، حصيربافي آغاز شد..

بي دوامي حصير، نياز به كفپوش ديگري را الزامي ساخت تا اينكه كم كم ريسيدن پشم و بافتن آن آغاز شد و زيراندارها از حصير به گليم و بعدها به قالي تبديل شد.

آسيا به عنوان مهد تمدنهاي بزرگ شناخته شده است، آسيائي ها دوهزار سال قبل از اروپائيان برنز را شناختند، همة پژوهشگران بر اين نكته اعتراف دارند كه قالي و قالي بافي هم از آسيا شروع شده است. انان بر اين عقيده اند كه تركستان، ايران و قفقاز مهد اولية اين هنر بوده است.

 از عباراتي كه در انجيل و ادبيات كلاسيك آمده است به اين نتيجه مي رسيم كه هنر شرقي قالي بافي مدتها قبل از ميلاد مسيح شناخته شده بود و وجود داشته است.

هومر، حماسه سراي معروف قرن هفتم پيش از ميلاد يونانع صحبت از " كاناپه اي كه با يك قالي ارغواني مفروش شده بود " مي كند.

گزنفون، مورخع فيلسوف و سردار آتني كه در سال 401 پيش از ميلاد به جنگ با ايران باسمان پرداخته، گزارش كرده " ايراني ها عادت دارند كه بر روي قالي هاي نرم استراحت كنند."


5,000 تومان