4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29414
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1475

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نجوم

دانلود تحقیق درمورد نجوم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نجوم

با دانلود تحقیق در مورد نجوم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نجوم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نجوم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نجوم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه 

نجوم مطالعه مواد و مقدمه‌اي است درباره فرآيند بوجود آمدن آنچه در آنسوي جو زمين است که اين جهان ، آسمان و گوي آسمان را از اتمهاي کوچک تا گيتي وسيع شامل مي‌شود. منجمان اجرام آسماني مانند سيارات ، ستاره‌ها ، ستاره‌هاي دنباله دار ، کهکشانها ، سحابيها و مواد بين کهکشانها را مطالعه مي‌کنند. براي اينکه چگونگي تشکيل شدن ، چگونگي بوجود آمدن و منسب هر کدام را مشخص مي‌کنند و اينکه چگونه بر يکديگر تأثير مي‌گذارند و چه اتفاقي ممکن است براي آنها بيفتد.

بخشي از جهان ما ، زمين و آنچه در آن اتفاق مي‌افتد اختر شناسي را شامل مي‌شود، در واقع زمين آزمايشگاه ماست و هر چه که درباره جهان مي‌دانيم از آنچه از زمين مي‌توانيم ببينيم و دريابيم و يا تصور کنيم سرچشمه گرفته است. 


 


چگونه علم نجوم بوجود آمد؟ 

قبل از اختراع تلسکوپ ، در نزديکي قرن هفدهم ، نجوم بر مبناي مشاهده با چشم غير مسلح پايه گذاري شده بود. در ابتدا مردم از محل ستاره‌ها و سيارات در آسمان نقشه تهيه مي‌کردند. متمدن ترينها براي نقشه برداري آسمان نظام داشتند و مي‌دانيم که امروزه نجوم از نظريات يونانيان باستان سرچشمه مي‌گيرد. در سال 150 ميلادي يک منجم و رياضيدان يوناني به نام کلوديوس بطلميوس يک رساله درباره علم نجوم نوشت. او در آن 48 گروه ستاره‌اي که صورت فلکي ناميده مي‌شدند را فهرست کرد ، مانند جبار ، برساووش و ... که بيشتر از اسامي اساطير گرفته شده‌اند.



4,000 تومان