4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29499
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1711

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جعبه دنده

دانلود تحقیق درمورد جعبه دنده

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد جعبه دنده

با دانلود تحقیق در مورد جعبه دنده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جعبه دنده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جعبه دنده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جعبه دنده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه



     وظیفه دستگاه انتقال قدرت ، انتقال دادن قدرت ثابت موتور( pe ) به صورت سرعت کم ( v ) و نیروی زیاد  F ( در شروع حرکت یا بار زیاد ) و یا به صورت سرعت زیاد ( V ) و نیروی کم F  در حرکت سریع ) می باشد .                                           

m.n F.V

9550 1000


    این وظیفه مهم  به عهده جعبه دنده است و لذا می توان جعبه دنده را یک مبدل گشتاور دانست . یعنی با ثابت نگهداشتن توان مفید موتور ( ( pe ، مقدار نیروی محرکه یا گشتاور خارج شده از فلایویل را ( F یا (M  در شروع حرکت زیاد کرده و سرعت خطی V یا دور آن را می کاهد . یا عمل عکس در حرکت سریع خودرو انجام می دهد به طوری که :                                  

Mm.Nm Mpl.npl Fpl.Vpl

9550 9550 1000


  اندیس PL مربوط به پولوس یا چرخ های محرک خودرو است . البته در این محاسبه تاثیر دیفرانسیل در تبدیل دور نیز جزو تبدیل جعبه دنده منظور شده است . 

 تولید فیلترسوخت روشی مناسب ، مطمئن و از لحاظ هزینه به صرفه می باشد. با توجه به مسائلی که مطرح گردید تضمین کافی برای این که از یک بازار مصرف داخلی گسترده و حتی خارجی برای محصول خود بر خوردار باشیم را داریم.


1


وظایف جعبه دنده:

1- تبدیل گشتاور برای حالتهای مختلف حرکت : ایجاد گشتاور زیاد در چرخها در آغاز حرکت و هنگام           اعمال بار زیاد بر چرخها و گشتاور کم در حالت حرکت سریع . 

2- امکان حرکت معکوس برای خودرو: از آنجا که موتورهای احتراقی فقط در یک جهت گردش می کنند ، بدون واسطه نمی توان دور موتور را برای حرکت معکوس به چرخها انتقال داد. جعبه دنده حرکت معکوس برای چرخها را فراهم می آورد. 

3- امکان در جا کار کردن موتور : برای مواقعی که خودرو بی حرکت است. برای روشن نگهداشتن موتور ، جعبه دنده مدار قدرت را از خط انتقال قدرت قطع می ک



4,000 تومان