12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39224
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1625

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد استرس

دانلود تحقیق درمورد استرس

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد استرس

با دانلود تحقیق در مورد استرس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استرس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استرس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استرس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:90 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

از آن‌جا كه هر شغلي با استرس همراه است برخي از مشاغل استرس‌هاي زيادي دارند واين امر معلول آن كار، نوع وظايف و مسئوليت‌هاي اين‌گونه شغل‌ها مي‌باشد. اغلب مشاغل درماني از جمله پرستاري و پزشكي و همچنين حرفه‌هايي كه با خدمات انساني سر و كار دارند از جمله شغل‌هايي هستند كه استرس زيادي را ايجاد مي كنند. حرفه معلمي و تدريس نيز از جمله مشاغل پر استرس ويژه ذكر شده‌اند. جنبه‌هاي منفي شغل معلمي مانند مشكلات انطباقي دانش‌آموزان و فقدان علاقه آنها، كلاس‌هاي پرازدحام، انتقالات اجباري گزارشات بيش از حد، عدم وجود والدين حمايت كننده و فقدان مديران حمايت كننده از جمله استرس‌زاها براي معلمان هستند (تيكس و فريز، 1998).

در سال‌هاي اوليه تحقيق بر روي استرس ميان روان‌شناسان شغلي و متخصصان شغلي و مهندسان عوامل انساني اختلاف‌نظر وجود داشت. تحقيقات اخير گواه است كه درمورد استرس يك هماهنگي وجود دارد و آن اين است كه استرس به عنوان يك حالت روان‌شناختي تعريف مي‌شود كه ارزيابي فرد از توانمندي‌هاي خود در مواجهه با درخواست‌هايي كه وي با آنها مواجه شده است و توانايي او براي مقابله است (كاكس، 1987).

مقابله بخشي از تعامل شخص-محيط است و موقعي رخ مي‌دهد كه فرد يك موقعيت را استرس‌زا ارزيابي مي‌كند (لازاروس، 1996، نقل از علي‌رضا رضايي 1368). معتقد است كه استرس زياد مي‌تواند پيامدهاي ناگواري داشته باشد. اما مقدار كم آن مي‌تواند مفيد واقع شود و موجب رشد و انگيزه گردد. او تأكيد مي‌كند كه همه استرس‌ها بد نيستند و نمي‌توان از آنها اجتناب كرد. وي ميزان مشخصي از استرس را كه استرس مفيد مي‌داند شرط لازم زندگي مي‌داند.


1-3 بيان مسأله

در زندگي امروز بيش از هر زمان ديگر شاهد استرس و عوارض آن هستيم. بديهي است استرس اختصاص به قشر خاصي نداشته و در همه مشاغل مطرح مي‌باشد اما در رابطه با شغل معلم معناي خاصي پيدا مي‌كند چرا كه يك معلم علاوه بر مسائل و مشكلاتي كه در همه مسايل و براي همه افراد مطرح است با يك سري از مسائل و مشكلات كه صرفاً ناشي از نوع شغل وي است نيز مواجه مي‌باشد. معلم در مدرسه با مسائلي مواجه است كه در كمتر حرفه‌اي چنين مسائلي وجود دار. به‌طور مثال معلم ناچار است روزانه چندين ساعت تنها در مقابل يك گروه كه گاهي يك گروه ناآشنا نيز مي‌باشند قرار گرفته و صحبت نمايد. گذشته از اينكه خود صحبت كردن مقدار زايدي انرژي و توان معلم را مي‌كاهد مسأله تفاوت‌هاي فردي و فرهنگي، از قبيل تفاوت‌هاي سني، استعداد، ميزان رشد و بلوغ و شخصيت دانش‌اموزان و نحوه برخورد معلم با اين عوامل فشار، وارد بر معلم را دوچندان مي‌نمايد. به علاوه مشغله‌هاي فكري معلم در رابطه با موضوع درس و حل مسائل و مشكلات موجود در كلاس، محيط بسته كلاس و احياناً تعداد زياد دانش‌اموزانف به سوء رفتار بعشي دانش‌آموزان و سر و صداي آنها همه و همه جزء عوامل بسيار استرس‌زا مي‌باشند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر