6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40501
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1569

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حقیقت

دانلود تحقیق درمورد حقیقت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد حقیقت

با دانلود تحقیق در مورد حقیقت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حقیقت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حقیقت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حقیقت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

چه چیزهایی مانع حقیقت گویی و حقیقت بینی می شود؟

انسان فطرتا رو به حق و حقیقت دارد و آنچه مانع اصلی حق می شود. گناهان است که انسان را از فطرت دور می کند. زیرا انسان بر حسب فطرت حقیقت بین و حقیقت جو است اما به دلیل گناهان دچار انحراف در فطرت می شود: «و قد خاب من دسها؛ و هر که [فطرت] را آلوده اش ساخت، قطعا درباخت» (شمس، آیه 10). «دسها» به معنای زنده به گور کردن است. دسیسه کردن یعنی حق را زیر خروارها گناه پوشاندن، چنین انسانی نمی تواند حق را ببیند. پس مانع حقیقت بینی گناهان است که چشم حقیقت بین ما را نابینا می کند اما مانع حقیقت گویی نیز همین گناهان است. انسان تصور می کند که با دروغ گویی می تواند جلب منفعتی بکند و این تصور باطل باعث می شودکه به جای بازگویی حقیقت، به باطل گویی روی بیاورد. اما در واقع باید به این نکته توجه کرد که دروغ گویی نه تنها موجب نجات و رستگاری انسان نمی شود، بلکه باعث بدبختی و آبروریزی در دنیا و آخرت می گردد. سرعت پاسخ‏دهی از انتظارات پرسشگران است. خواهشمند است با اولویت‏بندی و پیرایش سؤالات، ما را یاری کنید (در هر نامه بیش از 5 سؤال مطرح نفرمایید) بدیهی است با ارتباط مکرر، پاسخ‏گوی دیگر پرسش‏های شما خواهیم بود

 

حقیقت مفهوم و اصطلاحی است برای اشاره به اصل هر چیز استفاده میشود

 

واژه شناسی

واژه حقیقت وام‌واژه‌ای است که از واژه عربی حقیقة وارد فارسی شده‌است. معادل انگلیسی واژه حقیقت واژهٔ Truth می‌باشد.

 

تفاوت حقیقت و واقعیت

حقیقت بر خلاف واقعیت امری است که لزوما با برهان‌های علمی قابل اثبات نیست. در بسیاری موارد حقیقت به نوع نگرش افراد نیست بستگی دارد. بطور مثال واقعیت و حقیقت واقعه کربلا را میتوان به این دو صورت بیان کرد.

واقعیت: حسین و یارانش به سمت کوفه حرکت کردند، لشکریان یزید در محلی به نام کربلا بر آنها حمله کردند، و حسین کشته شد. و یزید پیروز این جنگ بود.

حقیقت به عقیده یه راوی از این واقعیت میتواند این باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر