8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40970
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2598

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آزمايشگاه فيزيک

دانلود تحقیق درمورد آزمايشگاه فيزيک

0 2.6k
دانلود تحقیق درمورد آزمايشگاه فيزيک

با دانلود تحقیق در مورد آزمايشگاه فيزيک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آزمايشگاه فيزيک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آزمايشگاه فيزيک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آزمايشگاه فيزيک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

آزمايش1 :

18/7/86                     ساعت: 15:30-14

نام گروه آزمايش: گروه 1؛ مهدي سليماني، محمد زراعتكار، نادر جمشيدي، ولي ا... باغچقي.

موضوع آزمايش: آشنايي با كوليس و ريزسنج.

وسايل و مواد آزمايش: كوليس، ريزسنج، قطعه اي براي اندازه گيري.

تئوري آزمايش:

شرح ساختمان كوليس: كوليس از دو قسمت ثابت و متحرك تشكيل شده است كه قسمت ثابت آن يك خط كش مدرج منتهي به فک ثابت است و قسمت متحرك شامل كشويي است كه خك متحرك و همچنين و ورنیه  روي آن قرار دارد. براي كم كردن لقي و همچنين محكم كردن خك متحرك در محل دلخواه از ضامني كه روي كشو نصب شده است استفاده مي گردد. در بعضي از كوليس ها جهت ثابت كردن خك متحرك از يك پيچ محكم كننده استفاده مي كنند. در پاره اي از كوليس به قسمت متحرك، زبانه اي جهت اندازه گيري عمق، متصل شده است.

ورينه: تقسيمات روي كشوي كوليس را ورينه مي گويند.

به وسيله ورينه امكان خواندن كسري از تقسيمات اصلي خط كش امكان پذير مي گردد بديهي است كه دقت وسايل اندازه گيري مجهز به ورينه رابطه مستقيم با نحوه تقسيم بندي ورينه آنها دارد.

بعنوان مثال ورينه ميلي متر در اين نوع ورينه ها فاصله 9 ميلي متر از تقسيمات اصلي خط كش را به 10 قسمت مساوي تقسيم نموده اند. در نتيجه فاصله هر يك از تقسيمات ورينه به اندازه 9/0 ميليمتر خواهد بود و اختلاف هر يك از تقسيمات خط كش با تقسيمات ورينه كه همان دقت كوليس است به اندازه 1/0 ميلي متر مي باشد.

در كوليس هاي جديد با دقت 1/0 ميلي متر، براي كاهش خطاي ديد بجاي 9 ميلي متر، 19 ميلي متر را روي ورينه به 10 قسمت مساوي تقسيم كرده اند. در نتيجه فاصله هر يك از تقسيمات ورينه به اندازه 9/1 ميلي متر بوده و اختلاف 2 ميلي متر از تقسيمات اصلي خط كش با هر يك از تقسيمات ورينه ميلي متر خواهد بود.

ريزسنج: وسيله اي است جهت اندازه گيري ضخامت هاي نسبتا كم مثل ضخامت يك ورق. اين وسيله از دقت زيادي نسبت به كوليس برخوردار است و از دو قسمت مدرج تشكيل شده است كه يكي استوانه مدرج (كلاهك) و به 50 قسمت مساوي تقسيم شده است و روي بدنه (محور) اصلي كه جغجقه بر روي آن سوار است و به صورت دوار مي چرخد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر