6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41566
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2192

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد معرفی بتن خودتراکم

دانلود تحقیق درمورد معرفی بتن خودتراکم

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد معرفی بتن خودتراکم

با دانلود تحقیق در مورد معرفی بتن خودتراکم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معرفی بتن خودتراکم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معرفی بتن خودتراکم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معرفی بتن خودتراکم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

بتن خودتراکم (Self Compacting Concrete) یک فن آوری نوپا در عرصه ساخت و ساز دنیاست. این نوع بتن که کارایی بسیار بالایی دارد میتواند تحت اثر وزن خودش و بدون جداشدن دانه ها در میان انبوه اجزای سازه ای جریان یابد. به عبارت دیگر این نوع بتن بدون نیاز به لرزاننده (ویبره) و به خاطر وزن خودش متراکم میشود. با توجه به فراگیرشدن این صنعت در دنیا و روی آوردن دست اندرکاران عرصه ساخت و ساز به استفاده از بتن خودتراکم، بر آن شدیم تا در طی یک روند ادامه دار به معرفی و ذکر نتایج تحقیقات انجام شده در مورد آن بپردازیم.


تاریخچه
براي ايجاد سازه هاي بتني بادوام، به تراکم کافي تأمین شده توسط نيروي کار ماهر نياز است. بحران کاهش نيروي کار ماهر در صنعت ساخت و ساز ژاپن در اوايل دهه 80 ميلادي از یک سو، تراکم نامناسب ناشی از افزايش حجم آرماتورهاي مصرفي به منظور بهبود عملکرد سازه اي و همچنين تمايل به استفاده از آرماتورهاي با قطر کمتر به منظور کنترل ترک خوردگي از طرف دیگر باعث کاهش کيفيت کارهاي اجرائي انجام گرفته گردید[1]. اين موضوع براي چندين سال مورد بحث و بررسي قرار گرفت تا اينکه نظريه بتن خودتراکم (Self Compacting Concrete) به عنوان راه حلي براي رفع مشکل دوام سازه هاي بتني توسط Okamura در سال 1986 مطرح گرديد]1[
بتن خودتراکم (SCC)، بتني است که تحت اثر وزن خود متراکم شده و نياز به هيچ لرزاننده (ویبره) اي براي ايجاد تراکم ندارد. اين مسأله باعث صرفه جويي اقتصادي و کاهش زمان ساخت و ساز و در نتيجه بالارفتن راندمان نهايي مي شود. بتن خودتراكم با عمر كمتر از 20 سال زمينه‌ساز حل بسياري از مشكلات سازه هاي بتني به خصوص در مقاطع با تراكم زياد ميلگرد گرديده است. از دیگر خصوصيات ويژه اين بتن مي توان به كارايي بالا، مقاومت زياد در برابر جداشدگي و تسريع در عمليات ساخت و ساز اشاره كرد. چنين مشخصاتي باعث شده است تا كاربرد آن به خصوص در اعضا با تراكم بالاي آرماتور روز به روز بيشتر گردد.

بتن خودتراکم علاوه بر استفاده فراوانی که در سازه هاي با تراکم بالاي آرماتور دارد گاهي نيز بصورت غيرمسلح، مثلاً در خاکريزها مورد استفاده قرار می گیرد. از مزاياي ديگر استفاده از آن مي توان به کاهش آلودگي صوتي ناشي از سر و صداي لرزاننده ها، کاهش نيروي انساني، جلوگيري از بيماريهاي ناشي از استفاده از لرزاننده ها و حفظ سلامت کارگران و بالارفتن کيفيت محصولات نهايي اشاره کرد.
در مقايسه با ژاپن، تحقيقات در اروپا و آمريکا چندی پیش آغاز گرديده و در حاليکه اکنون در ژاپن به بتن خودتراکم از نقطه نظر بتن با مقاومت بالا نگاه مي شود، در اروپا بتن خودتراکم با مقاومت متوسط همچنان مورد نظر مي باشد. این در حالی است که تا قبل از شروع فعالیت ها در بخش مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان، در ایران هیچگونه گزارش تحقیقاتی در مورد چنین بتن هایی مشاهده نشده بود.
در بخش مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنرکرمان، تحقیقات در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد سازه در مورد طراحی، ساخت و بررسی بعضی خواص مکانیکی بتن خودتراکم زیر نظر استاد راهنمای پایان نامه (نگارنده) آغاز گردید و در دفاع از پایان نامه مزبور از داوری اساتیدی چون دکتر رمضانیانپور و دکتر فدائی بهره گرفته شد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر