6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41767
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2008

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهميت اجتماعي تربيت

دانلود تحقیق درمورد اهميت اجتماعي تربيت

0 2k
دانلود تحقیق درمورد اهميت اجتماعي تربيت

با دانلود تحقیق در مورد اهميت اجتماعي تربيت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت اجتماعي تربيت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت اجتماعي تربيت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت اجتماعي تربيت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

اگر فرد را چون خشتي و مهره اي در حيات اجتماعي بدانيم خواهيم يافت كه تربيت هر يك از افراد بمثابه ساختن و بعمل آوردن مهره اي است كه در گردانندگي چرخ حيات وجودش ضروري است . مسأله تربيت از ديدي مسأله ملتها و جمعيات هاست وآن بابت كه رفتار فرد و اجتماع درهم تأثير دارند . هوشمندي فردي گاهي ممكن است درزندگي و سرنوشت اجتماعي عظيم مؤثر باشد .

پيدايش جنگ هاي عظيم وبين المللي نشان داده اند كه تربيت غلط فرد و اجتماع چه حقوقي را از بين برده وچه سدهائي را هم در هم ميشكند .

بهنگاميكه فرد يا افرادي تحت تربيت قرار ميگيرند بحقيقت كوششي براي تغيير وضع او و جامعه اش بعمل ميآيد و درويژگي رفتار فردي و اجتماعي دگرگوني حاصل ميگردد . بسياري از پيكره بندي هاي سنتي انديشه هاي قالبي در سايه تربيت حاصل ميگردند .

و بالاخره اهميت تربيت از لحاظ اجتماعي بحدي است كه بسياري از بزرگان از مرحله بردگي نجات يافته و صاحب كمالات يك انسان آزاده  شده اند و هم چنين آمادگي يافتند در مرحله جديدي از حيات وارد شوند به حقوق خود و ديگران احترام بگذارند و اجتماع خود و ديگران را بسازند .

فوائد تربيت

در ضمن بيان اهميت تربيت ، از فوائد آن هم تلويحاً سخن بميان آمد ، درعين حال براي تكميل بحث ضروري است فوائد تربيت را از ديده ها و جنبه هاي مختلف نيز بررسي شود .

1-درجنبه اجتماعي : انسانها بحكم اثر غريزه و يا محيط اجتماعي هستند . حيات اجتماعي ايجاب ميكند كه زندگي براساس ضوابط و مقرراتي باشد . اصول و قواعدي براي حيات اجتماعي مورد نظر باشد و تربيت قادر است آن قواعد و اصول را به افراد القاء كند و آدمي را وادار نمايد راه و روش جديد و ارزنده تري را براي حيات ارائه دهد .

تربيت سبب تكميل انسان و ترقي اجتماعي است . موجبات پديد آمدن يك حيات سالم و انديشيده را فراهم مي آورد و انسانها را آماده عضويت مفيد ومؤثر در اجتماع ميسازد .

تربيت قادر به حل و رفع مشكلات اجتماعي ، سازمان دادن افراد و نيروها ، از ميان برداشتن دشواريها تكميل توانائيهاي اجتماعي ايجاد تغيير و تحول فرهنگ و در زير بناي انديشه مردم است از طريق آن ميتوان از ميزان جرائم كم كرد ، مردم به سازندگي و اصلاح محيط واداشت ، قدرت داوري را درآنها رشد داد و ميل به رفع و ريشه كن كردن مفاسد رادر آنان پديد آورد و جلوي استضعاف ها و استثمار ها را گرفت .

2-  در جنبه سياسي : تربيت قادر است براي مردم حكومت صالح فراهم آورده رشد فكري و سياسي اجتماعي را بالا برد ، نيروي مقابله با خصم رادر افراد تقويت كند ، جنگ ها و درگيري ها را به مسالمت بشكاند و براي بشريت صلح و صفا آورد .

تربيت موجبي براي تشكل و تحزب افراد همسان و هم عقيده است و پديده آورنده رهبر سازنده كادر رهبري جامعه است ، نيروهاي گرداننده چرخ جامعه راميسازد ،به افراد مسؤوليت ميآموزد ، انگيزه اي درآنان براي دفاع از موجوديت وشرف پديد ميآورد .

تربيت عاملي براي ايجاد تفاهم در سطح بين المللي است. ميتواند شكافها و موانعي كه در سر راه رشد و كمال آدمي وجوددارد از ميان برداشته وبرمشكلات فائقش گرداند ، زمينه رابراي پاي بندي افراد به ضوابط انساني فراهم كرده وبراي بشريت عدالت وصفا آورد .

تربيت موجبي براي همكاريهاي اجتماعي ، همبستگي بين انسانها ، گسترش روح تفاهم و همكاري ، اطاعت از قوانين و مقررات پاي بندي به نظم و انضباط است و از اين طريق ميتواند شرايط رشد جامعه را فراهم آورد .

پيشرفت و ترقي ملل مربوط به وجود سرمايه هاي مادي و بودجه هاي گزاف نيست بلكه مربوط به رشد فكري و سياسي يك جامعه است كه در سايه سرمايه گذاري ها دراين زمينه حاصل ميشود . پيروزيهاي انقلابي در هر جامعه ناشي از انديشه هاي سياسي پيروز است .

3- درجنبه اقتصادي : متخصصان اقتصادي تعليم و تربيت را نوعي سرمايه گذاري براي جامعه ميشناسند نه از نوع كالا ومصرفي وميگويند اندوختن دانش ها و مهارتها، توسعه كارآموزيها وآموزش عالي اگر چه مستلزم هزينه هائي است ولي اين اثر نه تنها قسمتي سرمايه گذاري براي هر فرد است بلكه سرمايه گذاري براي جامعه نيز بحساب ميآيد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر