7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44469
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1469

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نظام سیاسی

دانلود تحقیق درمورد نظام سیاسی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نظام سیاسی

با دانلود تحقیق در مورد نظام سیاسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نظام سیاسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نظام سیاسی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نظام سیاسی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

مفهوم نظام نخستین بار در مردم شناسی به کار رفته است . از نظام تعریف های گوناگونی شده است ،  از جمله : مجموعه ای از صفات خاص ، مجموعه هدف ها همراه با روابط میان این هدفها و خواص  آنها ، هر مجموعه از عناصر  که بتواند  به نحوی  بطور  متداخل  با یکدیگر عمل کند ، می تواند  به صورت یک نظام در نظر گرفت . نظام از اجزای متفاوتی تشکیل شده که با هم آن را بوجود آورده است و جمع شدن صرف اجزا نیست بلکه روالی  منظم دارند ( رابطه منظم )  که این  رابطه یک الگو  بوجود می آورد  و هر جزء وظیفه خاصی را انجام می دهد بطوریکه تمام اجزا در کل یک واحد را تشکیل می دهند .1

تعاریف  گوناگونی  بر ای نظام سیاسی شده است . ماکس بر نظام و بر نظام سیاسی را اینگونه تعریف کرده است :

'' اجتماع انسانی  که مدعی انحصار کاربرد شروع زور در داخل سرزمین معینی  است . ''

نظام سیاسی در معنای عام کلمه ، بیان کننده بافت نهادهای سیاسی شویه اعمال قدرت سیاسی است . به عبارت دیگر نظام سیاسی مجموعه ای از نهادهای سیاسی  تلفیق یافته و همگن شده ای است در حوزه دولت کشور و در یک زمان خاص و معین وجود دارد .

اگر بخواهیم آن را  برداشتی حقوقی  صرف ندانیم  می توان آن را گسترده ای وسیع تر بررسی کنیم یعنی از معیارهایی چون جامعه شناسی ، اقتصاد ، ایدئولوژی نیز بهره برداری کنیم زیرا نشام سیاسی از دو عامل  ایستا و یونا که ایستا یعنی نهادهایی که در حقوق  اساسی وجود دارد و در

 

 


* Plitical System

** Mark  Weber

قوانین کشوری متلبور است مانند  نهاد قانون گذاری ( قوه مقننه ) ، نهاد اجرایی ( هیأت وزیران و دستگاههای دیوانی ) یا نهاد قضایی دیوان عالی دادگستری و کشوری و دادگاههای حقوقی و جزایی ) و  عامل پویا یعنی ساختارهای اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و نظایر آنها که هم برون حقوقی اند و هم در تحولات و دگرگونی  مدام و مستمر می باشند . (2)   

تعریف استیتون از نظام سیاسی جامع تر می باشند » (( نظام که از کنش و واکنش در هر جامعه ای که به وسیله آن توزیع ارزش ها با ابراز  سیاست ها ، توزیع اقتدار و اهمیت بسیار این توزیع اقتدار که اجزای ترکیبی نظام سیاسی را از دیگر نظام ها متمایز می کند . درک استون از نظام سیاسی درکی هم نهادی و فراگیر است . نظام ها دیگری چون نظام حزبی و نظام گروهی وجود دارد  وی معتقد است که نظام سیاسی  باز و انضباطی  است و کار آن بر حسب  درون داد و برون داد است .

درون داد همان خواست های مردم  از نظام و حمایت هایی که مردم از نظام می کنند و برون داد اقدامات  و تصمیمات مقامات حکومتی است . (3) 

معمولاً در ایران اصطلاح غربی آن یعنی  رژیم سیاسی  بکار می برند و همانطوریکه که گفته شد نظام سیاسی شکل و ساخت قدرت دولتی و هم نهادهای عمومی اعم از سیاسی ، اداری ، اقتصادی ، قضایی ، نظامی ، مذهبی و چگونگی عملکرد  این نهادها و قوانین  ناظر و حاکم بر آنهاست . در گفت و شنودهای روزانه گفته می شود  : نظام جمهوری اسلامی ، نظام سلطنتی و ... که در واقع مفهوم محدود نظام سیاسی است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر