7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45435
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1961

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني

دانلود تحقیق درمورد ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني

0 2k
دانلود تحقیق درمورد ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني

با دانلود تحقیق در مورد ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ميرزا حسين خان سپهسالار قزويني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخ روابط خارجي ايران به معناي واقعي آن، از زمان سلطنت  قاجاريه آغاز مي‌شود .گرچه قبل از آن افراد وفرستادگاني از جانب دول اروپايي به ايران آمد وشد مي كردند، اما از اوائل سلطنت قاجاريه است كه دول اروپايي به اهميت استراتژيكي ايران پي بردند وايران وارد عرصه سياست بين المللي شد. لذا بررسي ديپلماسي ايران ، ارتباط تنگاتنگي به شناخت چگونگي فعاليتها و اقدامات صورت گرفته در طول حكومت قاجار دارد.و همانا براي سلسله قاجاريه دوره سلطنت ناصرالدين شاه نقطه اوج آن است و حوادث و وقايع پيراموني اين زمان حساسيت آن را افزايش داده است تحولات جهاني و رقابت قدرتهاي بزرگ بين المللي از قبيل روس و انگليس و تا حدي فرانسه كه تاثير مهمي در داخل ايران داشته از آن جمله مي‌باشدكه هر لحظه موجبات تغيير تصميمات داخلي را فراهم مي‌كرد و استقلال ايران را به خطر مي‌انداخت. از ديگر مسائلي كه سلطنت پنجاه ساله ناصرالدين شاه را جلوه خاصي مي‌دهد آشنايي هرچه بيشتر ايرانيان با تمدن مغرب زمين است كه پيامد آن پيدا شدن لغات و واژه‌هاي جديد چون آزادي، قانون، حكومت مشروطه و غيره بود و اين امر جز با تلاش برخي از افراد صاحب نفوذ تحصيل كرده در غرب امكان پذير نبود.
اين افراد روشنفكر كه اشاعه دهندگان قانون و آزادي جديد مغرب زمين در ايران بودند با گرته برداري از اين واژه‌ها به شكلي خام و ناپخته به ترويج و تبليع اين افكار در داخل مي‌پرداختند و شاه نيز براي حفظ ظاهر و شايد به دليل سه سفر پياپي به غرب و ديدن فاصله كشورش با آنان اندكي به فكر افتاده بود كه اين فاصله را با دستوراتي شاهانه كم كند و ظاهر امر را آبرومند نمايد از جمله اين امور به خيال افتادن شاه براي تشكيل دارالشورا مي‌توان نام برد.
آنچه در اين نوشتار مد نظر خواهد بود بررسي شرح حال يكي از صدر اعظم هاي عصر ناصري به نام ميرزا حسين خان سپهسالار است و در آن تلاش شده تا چگونگي به قدرت رسيدن ،شيوه صدارت ،مهمترين رويدادها واقدامات انجام شده او به روي كاغذ آورده شود. در  اين تحقيق از منابع زير استفاده شده است.

1- كتاب سياستگران دوره قاجار نوشته احمد خان ملك ساساني در مورد احوالات و اقدامات ميرزا به تفضيل توضيح داده است و نويسنده سعي كرده نه تنها نكات مثبت  بلكه نكات منفي اقدامات او را تشريح نمايد.
2- كتاب تحولات فرهنگي ايران در دوره قاجاريه نوشته دكتر احمد هاشميان شرح مختصري از ميرزا و ...... و القاب و مسئوليتهاي او با بياني ساده و روان نوشته شده است.
3- كتاب بازنگري در تاريخ قاجاريه نوشته ابونصر عضد قاجار (نوه مظفرالدين شاه و خواهرزاده مصدق) است كه در آن مطالبي از دوران قاجار گفته شده و شايد دركتب ديگر ذكر نشده باشد لكن ديد كلي نويسنده مثبت و از قاجار در نوشته‌هاي او به نيكي ياد شده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر