12,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48251
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1528

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بودجه در دستگاه هاي اجرائي

دانلود تحقیق درمورد بودجه در دستگاه هاي اجرائي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بودجه در دستگاه هاي اجرائي

با دانلود تحقیق در مورد بودجه در دستگاه هاي اجرائي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بودجه در دستگاه هاي اجرائي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بودجه در دستگاه هاي اجرائي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بودجه در دستگاه هاي اجرائي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:113 صفحه

قسمتی از فایل:

 

پيش گفتار

با توجه به اينكه استان خراسان شمالي استان تازه تاسيس بوده و دستگاه‌هاي اجرايي (ادارات كل) هنوز آن سازماندهي يا چارت تشكيلاتي اداري مناسبي نداشته و همچنين عدم داشتن نيروهاي با تجربه كه و متخصص انجام وظيفه مي نمائيد و مورد مهمتر اينكه نبود يك كارشناسان بودجه در خصوص تنظيم برنامه مالي؛ بودجه مال دستگاه اجرايي(ادارات كل) ما را برآن داشت تا اين معضل  بزرگ را بر طرف نموده و براي‌هرچه بهتر و تسهيل در كار بودجه ريزي دستگاه دولتي مجموعه‌اي را تحت اين عنوان تهيه نمائيم و جاي آن دارد كه از مدير كل پزشكي قانوني استان  آقاي دكتر جواد سالاري كه ما را در تهيه اين مجموع تشويق نموده اند قدر داني مي نمائيم.

مجموع حاضر نتيجه4 ماه تلاش و1 سال تجربه تهيه كننده و نظر كارشناسان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در امور بودجه است كه ابعاد كاربردي آن در قالب معيارهاي علمي آميخته شده است و محتوي اين مجموعه در جهت تفكر سيستمي  به صورت طبقه بندي ارائه شده و جنبه اجرائي و كاربردي دارد و براي كارشناسان بودجه دستگاه اجراي (ادارات كل) مفيد و با جملاتي ساده و روان تشريح شده است واز تكنولوژي خاص در فرهنگ بودجه نويسي دستگاه دولتي(ادارات كل) برخوردار واز ديدگاه مسائل حقوقي و قانون بودجه به آن نگريسته شده است.

فصل اول:

- در اين مجموعه از نظام مالي‌كشور در بحث‌مقدمه‌به تاريخچه بودجه ايران پرداخته‌شده‌است. پس از تعاريف بودجه فقط يك مورد كه جامع و مانع باشد اشاره شده است.

- در بحث ارتباطات بين واحد بودجه با ساير واحدهاي اداري در جهت كسب اطلاعات در تدوين بودجه دستگاه اجرايي (اداره كل) به صورت روشن وگويا موارد مورد نظر تشريح شده و همچنين نمونه‌اي از بخشنامه بودجه تصويب‌نامه هئيت محترم دولت كه اساس و پايه بودجه‌ريزي مي باشد آورده شده و افزايش كه در آن اعلام شده تاثيرش بر اقلام حقوق و مزايا ذكر شده‌است.


فصل دوم:

- موضوع طبقه بندي هزينه‌ها، هزينه‌هاي پرسنلي، اداري، سرمايه اي، بصورت كامل به آن اشاره شده و در مواردي هر هزينه را بصورت مختصري تشريح و ذكر و تعيين شده و بعد از طبقه‌بندي هزينه هاي دستگاه اجرايي بصورت مجزا طبقه بندي وآورده شد.

فصل سوم:

- موضوع بعدي در خصوص تنظيم، تصويب، كنترل و نظارت بر بوجه دستگاه اجرايي مختصري اشاره شده و بعد از آن انواع نظامهاي بودجه ريزي ذكر و تشريح شده و مختصري در خصوص نحوه تخصيص اعتبارات كه دستورالعمل سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور است آورده شد و در بحث آخر نمونه محاسبات بودجه دستگاه اجرايي تهيه و تنظيم شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

 

 


تاريخچه بودجه

تهيه و تنظيم بودجه با پيدايش دولتها همراه بوده است‌و در ايران سابقه طولاني براي شكل‌گيري اوليه آن وجود دارد ايرانيان در كشورداري و ترتيب دفاتر ديواني و گرفتن باج و خراج و عوارض گمركي و اجراي اصول مالي تجربه داشته اند بسياري از ملتها ترتيب كارهاي ديواني را از ايرانيان آموخته اند ولي در تاريخ ماليه اقتصاد كهن ايران بدرستي پژوهش نشده است بطوري كه گشايش مجلس شوراي ملي و امور مالي كشور بطرز خاصي اداره مي شد. بودجه مركز شهرستانها توسط مستوفيان[1] زير نظر وزير ماليه تنظيم مي گرديد.

بعد از مشروطيت تا سال1351سازمان متولي تنظيم آن با تغييرات اسم و نام با اصلاحات فراوان متناوب بودجه برنامه هاي كامل را ارائه داد تا اينكه در سال 1374 سازمان برنامه بودجه با بررسي جامع نظام بودجه وزير كشور تحول عظيم بر بهبود سيستم نظام مالي پديد آورد.

 

 



[1] - سابقه مستوفيان به دوره سلجوقيان مي رسد- قبل و بعد از اين دوران تا زمان قارجاريه به عناوين ديگري وجود داشت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر