10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48510
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1754

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي

دانلود مقاله بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

0 1.8k
دانلود مقاله بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي

مدیر و معلم گرامی کاملترین تحقیق با موضوع بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بصورت word و قابل ویرایش  در 132 صفحه آماده دریافت توسط شما فرهنگی عزیز می باشد لازم به ذکر است مقاله ببررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان توسط همکاران با تجربه و سابقه 20 سال بالا تدوین شده و تضمین کیفیت آن توسط اینجانب مدیر وبسایت بصورت کامل و جامع می باشد

شرح مختصری از فایل

موضوع فایل:بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

تعداد صفحات فایل:132 صفحه

فرمت فایل word و قابل ویرایش

قسمت مختصری  فایل

مقدمه

شناسايي و ايجاد انگيزه در افراد جامعه و راهنمايي آنها براي آنكه بتوانند مشاغلي را انتخاب نمايند كه توانايي واستعداد انجام آن را دارند مي تواند گام بزرگي در راه رسيدن به رضايت شغلي باشد، فردي كه با توجه به علايق و استعدادهايش و با انگيزه، شغلي را انتخاب كند نسبت به كساني كه بدون آگاهي از شغل و تصادفي شغلي را انتخاب مي كنند، رضايت خاطر بيشتري خواهند داشت و البته اين رضايت خاطر زماني بيشتر مي شود كه فرد با گذراندن دوره هاي آموزشي احساس آمادگي بيشتري مي كند زيرا كه آمادگي بيشتر سبب موفقيت در كار و نهايتا رضايت بيشتر از شغل مي شود.

هر فردي بايد سرانجام با توجه به رغبتها و استعدادهاي خود و نياز جامعه شغل مناسبي را برگزيند. در جوامع صنعتي برخلاف جوامع سنتي هيچگاه مشاغل افراد از قبل تعيين شده نيستند بلكه رغبتها،‌تواناييها، استعدادها و نيازهاي شغلي جامعه تعيين كننده شغل آينده فرد مي باشد. رضايت شغلي معلم نيز يكي از عواملي است كه بايد به آن توجه شود. بسياري از كشورهاي جهان سوم در برابر فشار آني و كيفيت نامطلوب سازمانهاي آموزشي. مجبور به كاهش بودجه آموزش و پرورش مي شوند تا به خيال خود به سرمايه گذاريهايي براي افزايش فوري توليدات بپردازند اما غافل از آنند كه كاهش بودجه آموزش و پرورش خود موجب نزول بيشتر كيفيت آموزشي زيربنايي همه حرفه ها و مشاغل مي گردد و سرانجام دور باطلي را مداومت مي دهد كه وابستگي بيشتر از نتايج آن است.

بهترين بازخورد را آموزش و پرورش با فراهم كردن امكانات بايد بتواند از محصول خود براي رفع نيازهاي خود و درجهت تامين نيروي انساني خويش داشته باشد. رضامندي شغلي تاثير متقابل روي فرد و سازمان دارد، فرد همراه با خواستها و آرزوهايي به سازمان مي پيوندد و هماهنگي و همسويي سازمان با اين آمالها در فرد ايجاد رضايت شغلي مي نمايد و اين رضامندي شغلي ، خود باعث نوآوري و خلاقيت در كار، افزايش ميزان توليد و يا خدمات شده و از اين رهيافت سازمان هم از سلامت و پويايي برخوردار مي گردد.


بيان موضوع

بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان.

فرضيه هاي تحقيق:

HO : امكانات آموزشي مدرسه رضايت شغلي معلمان را افزايش نمي دهد.

HA :‌ امكانات آموزشي مدرسه رضايت شغلي معلمان را افزايش مي دهد.

HO : همكاري مدير مدرسه با معلمان رضايت شغلي آنان را افزايش نمي دهد.

HA :‌ همكاري مدير مدرسه با معلمان رضايت شغلي آنان را افزايش مي دهد.

HO : پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با ميزان رضايت شغلي معلمان رابطه ندارد.

HA: پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با ميزان رضايت شغلي معلمان رابطه دارد.

متغيرها :‌

متغير مستقل: امكانات آموزشي و همكاري مدير

متغير وابسته:‌رضايت شغلي معلمان و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

 

اهميت و ضرورت تحقيق:‌

كارايي و رضايت شغلي از عوامل مهمي هستند كه بايد در توسعه جامعه صنعتي مورد توجه قرارگيرند. هر فردي سعي دارد شغلي را انتخاب كند كه علاوه بر تامين نيازهاي مادي از نظر رواني او را ارضا نمايد. بدين لحاظ براي نيل به اين هدف يعني گماردن افراد در مشاغل مناسب. مطالعه فردي و بررسي خصوصيات آنها لازم و ضروري است.[1]

گرچه نتايج تحقيقات في نفسه و بصورت انتزاغي هرچه كه باشد با ارزش است اما زماني اين نتايج مفهوم واقعي خواهند داشت كه از آنها به عنوان يك ركن مهم در تصميم گيريها استفاده شود.

نتيجه تحقيق حاضر و پژوهشهايي از اين قبيل حداقل مي تواند به عنوان يك منبع اطلاعاتي مفيد مورد استفاده دست اندركاران امور اجرائي و تصميم گيرندگان قرارگيرند. پژوهش حاضر نيز با الهام از نظريات پژوهشگران گذشته تحقيقي كاربردي را ارائه مي نمايد كه نتيجه عملي اين تحقيق مي تواند ضمن شناساندن برخي عوامل موثر بر رضايت شغلي معلمان و نقش آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، مديران را در صحنه عمل ياري نمايد.

مديران مي توانند با بررسي و تجزيه و تحليل نتايج بدست آمده از اين پژوهش دريابند كه عواملي مثل ، ميزان قدرداني از معلمين به لحاظ خدمات آنها و ... در رضايت شغلي آنها و در نتيجه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تا چه اندازه موثر است. از ديگر نتايج جنبي اين پژوهش مي تواند با فراهم آوردن اطلاعات مناسبي در زمينه ميزان تاثير مشورت با آنان در تهيه برنامه ها و ميزان تخصص مديران در رضايت شغلي معلمين، دست اندركاران تعليم و تربيت را ياري مي نمايد . تحقيقاتي از اين قبيل مي تواند ضمن ايجاد يك چارچوب نظري مناسب، مديران را متوجه خطرات و چالشهايي كه در اين راستا پيش روي دارند، بنمايد. و معلمان را هم بالاخص مورد حمايت و تشويق و ترغيب قراردهد.



1 -  شفيع آبادي ، عبدالله، راهنمايي و مشاوره شغلي و حرفه اي و نظريه هاي انتخاب شغل، انتشارات رشد، تهران 1359، ص 27.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر