9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49425
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1472

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سيم و كابل

دانلود تحقیق درمورد سيم و كابل

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سيم و كابل

با دانلود تحقیق در مورد سيم و كابل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيم و كابل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيم و كابل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سيم و كابل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:43 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

مقدمه و پيشگفتار :

آهنگ رشد و تكامل دانش و صنعت و تكنولوژي كندي نمي گيرد . براي هماوردي در دنياي صنعتي امروز ، همگامي و هماوائي با اين آهنگ ضرورت تمام دارد . عوامل رشد و تكامل گوناگون و متنوع اند .

يكي از مهمترين آنها آموزش و آشنائي با اصول هر صنعت و فن معين است. مس يكي از نخستين فلزاتي است كه نوع بشر شناخته و به شيوه هاي بسيار گوناگون از آن استفاده كرده است . شواهد زيادي در مورد استخراج مس در رشته كوههاي آلپ به دست روميها در قرن پنجم و ششم ميلادي وجود دارد . چنين شواهدي در سرزمين راين كه مردم آن در صنايع برنج تخصص داشتند و در منطقه كارتاژ يافت شده است.

چرا از مس در همه اعصار استفاده مي شده است ؟

مس پيش از هر چيز فلزي سودمند براي رفع نيازهاي روزانه مانند سلاح هاي مختلف ، تيغه هاي تبر ، نيزه و ... بود. در همان حال كشف شد كه وقتي مس ذوب و ريخته شود شكل دادن به آن نيز آسان است .

تالس فيلسوف يوناني در حدود 600 سال قبل از ميلاد مسيح نوعي فسيل را در كرانه هاي درياي بالتيك كشف كرد كه يونانيان آن را الكترون و ايرانيان كهربا مي نامند . يكي از ويژگيهاي كهربا اين بود كه اگر آن را با پارچه پشمي مالش مي دادند جرقه زده مي شد و توليد صدا مي كرد كه تصور مي شد يك نيروي اسرار آميز در آن وجود دارد . اين نيروي اسرار آميز به پيشنهاد ( گيلبرت ) دانشمند انگليسي ، الكتريسته يا برق ناميده شد و در سال 1740 ميلادي ( جان ) دانشمند فرانسوي اجسام را به دو بخش تقسيم كرد . موادي كه برق از آنها به سهولت عبور كند را هادي يا رسانا و موادي كه برق از آن عبور نمي كند را عايق يا نارسانا ناميد .

خلاصه اي از طرح :

قابليت چشمگير مس و آلياژهاي آن براي رسانش حرارت و جريان برق همواره با قابليت كار بر روي آن ، اين فلز و آلياژهاي آن را در زمره مهمترين فلزات در دنياي صنعتي ما در آورده است .

مس را مي توان تقريبا" به هر شكلي ريخت ، نورد كرد ، پرس كرد و كشيد . سه مرحله اخير را مي توان به هنگام شكل دادن گرم يا سرد فلزات اعمال كرد . بنابراين مي توان ورقهايي از مس را به ضخامت كمتر از 25/0 ميلي متر نورد كرد و سيم ساخته شده از آن را تا ابعاد كمتر 01/0 ميلي متر كشيد . امروزه با توجه به قابليت بالاي مس در رسانش جريان برق و استفاده آن در توليد سيم ها و كابل ها با فرم هاي مختلف ما را بر آن داشت تا در اين زمينه پروژه اي را تدوين نمائيم .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر