7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49754
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1552
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مرمت خانه ملک

دانلود تحقیق درمورد مرمت خانه ملک

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مرمت خانه ملک

با دانلود تحقیق در مورد مرمت خانه ملک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مرمت خانه ملک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مرمت خانه ملک ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مرمت خانه ملک

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

مرمت خانه ملک:

 ساختمان تاریخی موزه ملک در بازار بین الحرمین تهران واقع شده است صاحب این بنا مرحوم حاج حسین آقا ملک که یکی از کلکسیونرهای ایرانی بود. در اواخر عمر مجموعه کتب خطی ، اسکناس، تابلوهای نقاشی و تمبر و فرشهای خود را وقف آستان قدس رضوی نموده تا بعنوان موزه در اختیار همگان قرار گیرد .

محل موزه عمارتی بود که وی در آن زندگی می کرد و ساختمان جهت استفاده عمومی در مقاطع مختلف مهیا شده بود .

 

 

موقعیت بنا از آغاز تا امروز

 

در شهر تهران در اوایل سلطنت ناصرالدین شاه (1229 شمسی) از چهار محله قدیمی به نامهای عودلاجان (محله اعیان نشین) چالمیدان ، بازار و سنگلج تشکیل شده بود. هر یک از محله ها به وسیله یک دروازه به خارج از شهر ارتباط می یافتند و دروازه ارگ را که در شمال دیوار ارگ واقع شده بود دروازه دولت
می نامیدند .

در طول سلطنت ناصرالدین شاه تهران توسعه زیادی پیدا کرد . اقدامات اصلاحی امیر کبیر نقش مهمی در این توسعه داشت . به دستور امیر کبیر قلعه ارگ تجدید عمارت شد و کوچه ها برای حرکت کالسکه ها عریض گردید و شهر در همه زمینه ها نظم بهتری یافت .

به طور کلی در دوره ناصرالدین شاه در داخل و خارج حصار شهر بناهای زیادی ساخته شد ( از جمله این بناها خانه ملک است ) . به ویژه این بناها بیشتر در ضلع شمالی ساخته شد.

تهران در آغاز روی کار آمدن رضا خان تفاوت چندانی با اواخر دوره ناصرالدین شاه نکرد و همچنان خیابان امام خمینی (سپه) بهترین نقطه شهر محسوب می شد. از جمله اقدامات رضا خان شهر سازی به تقلید از شیوه های اروپایی در تهران می باشد که در طی آن شهرداری به فرمان وی اقدام به تعویض معابر و خیابانها نمود و کم کم نام دارالخلافه از روی تهران برداشته شد.

برج و باروها در سال 1313 شمسی تخریب شد و خیابانهای جدیدی در تهران احداث گردید و در نتیجه چهار خیابان بزرگ که امروزه خیابانهای کارگر ، شوش ، 17 شهریور و انقلاب نامیده می شود ، به جای خندق ها و دیوارهای قدیمی شهر احداث گردید .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر