6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50383
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1541

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد

دانلود تحقیق درمورد مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد

با دانلود تحقیق در مورد مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مطالعه نکات خاص اجرايي برج میلاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده :

از آنجائیکه پروژه های بزرگ تکنولوژی ساخت  منحصر به فرد دارند و در احداث این پروژه ها در اکثر موارد روشهای جدید ، ابداعات جدیدی صورت می گيرد  ،  لذا ارائه آنها می تواند برای مهندسان و متخصصین امر آموزنده باشد ، در این مقاله سعی داریم در خصوص نکات ویژه احداث چهارمین برج بلند دنیا برج میلاد مطالبی را ارائه نماییم.

 مقدمه : 

در اجرای برج میلاد چند تجربه جدید اجرايي در ایران اتفاق افتاد که در مرحله نخست عزم و جزم ملی در خصوص اجرای کاری بود، که در دنیا متخصصان خاص خود را داشته و کمتر کشوری دارای تجربه اجرای آن را داشت ، لذا شروع به ساخت آن با پشتوانه مردان ، ایران زمین خود نشان از جسارت و بزرگی می داد و ميدهد ، لذا در ذیل به خلاصه ای از کارهای خاص که در اجرای این سازه اتفاق افتاد اشاره می نمائیم :

الف) اجرای بدنه اصلی بتنی با سیستم قالب لغزان Slip-Forming به صورت چند ضلعی و مقطع متغییر تا تراز 315 متر

سازه اصلي برج داراي ارتفاع 435 متر مي باشد، كه بدنه اصلي شفت آن 315 متر ارتفاع دارد ودر ارتفاع0.0 قطر آن 28متر و در تراز 315 به 17 متر ميرسد.

ب) ساخت سازه راس با استفاده از تکنیکهای خاص اجرايي و فني در مراحل مونتاژ کارخانه ، مونتاژ پای کار اتفاق افتاد و همچنين بالابری از تراز 0.0 متر تا 315 مترونصب آن به وسیله جکهای هیدرولیکي از تراز 245 متر تا 315 مترانجام گرفت . جهت اجراي اين سازه مراحل كار به 5 قسمت اصلي تقسيم بندي گرديد و از نكات قابل توجه انطباق آن در مراحل مختلف در هنگام نصب با بدنه اصلي بتني مي باشد.

ج) ساخت سازه دکل آنتن نيز با استفاده از تکنیکهای خاص اجرايي و فني در مراحل مونتاژ کارخانه ، مونتاژ پای کار اتفاق افتاد و همچنين بالابری از تراز 0.0 متر تا 435 متر، نصب آن به وسیله جکهای هیدرولیکي از تراز 315 متر تا 415 مترانجام گرفت، ليكن در نحوه بالا بري تفاوتهاي از نظر فني واجرايي با سازه راس داشت. 

جهت اجراي اين سازه مراحل كار به 2 قسمت اصلي تقسيم بندي گرديد و از نكات قابل توجه انطباق آن در مراحل مختلف در هنگام نصب با بدنه اصلي بتني مي باشد.

مونتاژ ساخت و نصب دکل آنتن با ارتفاع 120 متر با استفاده از سیستم بالابری سنگین از تراز 315 تا 435 متر .

د) نکات کنترلی در اجرا ، مانند نقشه برداری ، کنترلهای کیفیت بتن و جوش ، از آنجائیکه امکان بررسی و شرح تمامی نکات مربوط به برج میلاد میسر نمی باشد لذا فقط در خصوص بالابری و نصب دکل آنتن به تفصیل مطالبی بیان شده است :

1- عمليات اجرايي پروژه

   

       پس از مطالعات اوليه عمليات خاكبرداري برج ميلاد در سال 75 آغاز گرديد ( حجم كل خاكبرداري 130 هزار متر مكعب ) و پس از اتمام خاكبرداري اجراي بتن مگر نيز در همان سال آغاز گرديد. بخشهالي مختلف برج شامل فونداسيون ، لابي ، بدنة اصلي ، سازه راس و دكل آنتن تقسيم‌بندي شده است كه به عنوان اولين قدم جهت اجراي برج ، بتن‌ريزي فونداسيون آن آغاز گرديد.

1-1 ) فونداسيون برج

الف) مشخصات عمومي :

1) پي‌گسترده دايره‌اي ( قطر 66 متر و ضخامت متغير از 3 تا 5/4 متر )

2) سازه انتقالي (يك هرم ناقص است و قطر آن از 50 متر به 28 مترمتغير بوده و همچنين ارتفاع فونداسيون حدود 14 متر مي باشد. )

  حجم كل بتن‌ريزي فونداسيون 20 هزار متر مكعب ميزان آرماتوربندي 4000 تن و مقاومت فشاري 28 روزه آن  مي‌باشد و به دليل وجود تراكم شديد آرماتورها از روان‌كننده نيز استفاده شده در ضمن  نوع سيمان مصرفي از تيپ 2 و تيپ 5 و نوع آرماتورها AIII بوده است (شكل1)  

ب ) ويژگيهاي فونداسيون :

 - به منظور غلبه بر نيروهاي افقي ناشي از ديوارهاي مايل سازه انتقالي از سيستم پس‌تنيدگي حلقوي استفاده شده، كه اين عمليات براي اولين بار در ايران توسط جك مخصوص 27 رشته كابل ( 6/0 اينچ ) صورت گرفته است.

 - به منظور پي بردن به رفتار دقيق المانهاي مختلف سازه در هنگام بهره‌برداري و تغييرات اين رفتار در طي زمان از ابزار دقيق در نقاط مختلف سازه از جمله در فونداسيون برج استفاده شده است ، از اين ابزارها براي اندازه‌گيري عكس‌العمل خاك ، كرنش بتن ، نيروي داخلي آرماتورها با عملكردهاي استاتيكي و ديناميكي بهره‌ برده است.

ج ) روش اجراي فونداسيون :

   در فونداسيون برج به دليل زياد بودن ضخامت بدنة بتن تمهيدات خاصي در نظر گرفته شد كه از جمله آن مي توان به قطاع‌بندي ديوارهاي فونداسيون و همچنين كنترل دماي مصالح جهت كنترل ‌تنشهاي حرارتي اشاره نمود.

د ) زمان اجرا :

     آغاز عمليات بتن‌ريزي پي مرداد‌ماه 76 و پايان آن تيرماه 77 بوده است

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر