8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50476
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1701

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي

دانلود تحقیق درمورد ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي

با دانلود تحقیق در مورد ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارزشيابي کيفي و بازخوردهاي يادگيري ياددهي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

مشكلات ارزشيابي سنتي يا بهتر بگوييم روش اندازه‌گيري و سنجش موجود با جو نمره‌گرايي و پاسخ‌مداري و حافظه‌سنجي موجود در مدارس كه فراگيران اسير چنبره‌ي «داده» و «ستانده» يا «محرك و پاسخ» يا امتحانهاي مكررند كه سلامت رواني و جسمي آنان را تهديد مي‌كند.

از سوي ديگر نارضايتي از نظام ارزشيابي موجود در محافل تربيتي و نيازهاي جامعه و زندگي و پيشنهاد سازمانهاي آموزش جهاني مانند يونسكو طلب مي‌كرد كه ديگر به ارزشيابي به ديده‌ي پايان آموزش نگاه نكنيم و از نمره دادن به عنوان طبقه‌بندي، مقايسه تفكيك براي ارتقا استفاده نكنيم؛ بلكه از آن به عنوان جز جدانشدني فرايند يادگيري و اصلاح نارسيهاييها، بدفهمي‌هاي يادگيري آنان و اصلاح نارساييهاي روش آموزشي معلمان، محتواي آموزش، روشهاي سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به روش كيفي و تحليل نتايج آن براي كل نظام آموزش و پرورش بهره بگيريم. بازخورد در ارزشيابي توصيفي به ما كمك مي‌كند تا نتايج اعمال و رفتارمان را بفهميم، گرفتن بازخورد بخشي از فرايند يادگيري است و در شناخت تواناييهاي هر فرد براي افزايش اعتماد به نفس و شناخت نارساييها براي اصلاح يا تغيير رفتار كمك مي‌كند. لذا به دليل اهميت بازخورد در ارزشيابي كيفي شناخت بيشتر آن و راههاي دسترسي به آن، انواع و تأثير آن در يادگيري بهتر و بيشتر و ... در اين مقاله بدان پرداخته خواهد شد.

 

 

مفهوم و تعريف ارزشيابي و ارزشيابي توصيفي:

در خصوص مفهوم ارزشيابي توافق و نظر كاملي وجود ندارد و هر كدام از متخصصان و صاحب‌نظران اين قلمرو، از ديدگاه خاصي ارزشيابي را تعريف كرده‌اند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به نمونه‌هاي زير اشاره كرد. (حسني و احمدي 84)

1- ارزشيابي به مثابه بررسي ميزان حصول به هدف‌ها.

2- ارزشيابي به عنوان فرايند جمع‌آوري اطلاعات براي تصميم‌گيري.

3- ارزشيابي به مثابه سنجش يا داوري درباره‌ي «شايستگي» و «ارزش».

چيزي : ارزشيابي فعاليتي است كه مشتمل بر «توصيف» و «قضاوت» است. به هر حال به نظر مي‌رسد تعريف ارزشيابي به مثابه سنجش يادآوري درباره‌ي شايستگي و ارزش موضوعات، در سالهاي اخير طرفداران زيادي پيدا كرده است.

ارزشيابي توصيفي، نام الگوي بديلي است كه در مقابل الگوي سنتي و تحت تأثير ديدگاههاي جديد تربيتي كشور براي مواجهه با چالشهاي نظام آموزشي طرح و بحث شد. (تكنولوژي آموزشي دوره 22)

 

پيشينه ارزشيابي توصيفي و ضرورت اجراي طرح:

 ـ در وزارت آموزش و پرورش كشورمان، سند ملي برنامه «آموزش براي همه» تهيه و تدوين شده است كه در بخشهايي از آن بر تغيير رويكرد ارزشيابي از نتيجه مداري به فرايند محوري در راستاي بهبود كيفيت آموزش و پرورش تأكيد شده است.

توصيه يونسكو به نظامهاي آموزش و پرورش جهان استفاده از روشها و رويكردهاي فرايندي و كيفي با ابزارهاي متنوع است. به عبارت ديگر هدف تغيير در نظام ارزشيابي، بايد به اين موضوع باشد كه كيفيت تجربيات يادگيري را در مدرسه افزايش دهد تا به نتايج يادگيري بهتري در دانش‌آموزان منجر شود. (1999، West , cngnton,)

ارزشيابي توصيفي با پذيرش تغيير در رويكرد يادگيري، توجه به رويكرد فرايند محور، ابزارهاي كيفي و محور قرار دادن بازخوردهاي توصيفي در جهت عملي نمودن اين توصيه‌ها قدم برداشته است. (حسني و احمدي 1384)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر