8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51754
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1563

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد طريقه استفاده از قفل نرم افزاري

دانلود تحقیق درمورد طريقه استفاده از قفل نرم افزاري

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد طريقه استفاده از قفل نرم افزاري

با دانلود تحقیق در مورد طريقه استفاده از قفل نرم افزاري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طريقه استفاده از قفل نرم افزاري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طريقه استفاده از قفل نرم افزاري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طريقه استفاده از قفل نرم افزاري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده
با توجه به فزوني نرم افزار در سيستم هاي كامپيوتري از يك طرف و توانايي كنترل كپي هاي غيرمجاز ( از ديدگاه اقتصادي آن ) از طرفي ديگر دليلي محكم جهت بررسي اين شاخه از مهندسي نرم افزار مي باشد.
از آنجا كه متاسفانه قانون Copyright در تمام جهان بجز ايران و چند كشور ديگر اجرا مي گردد, بحث كنترل كپي هاي غيرمجاز حساس تر مي شود. در اين مقاله سعي بر اين است تا علاوه بر آشنايي با انواع قفل هاي نرم افزاري و اختلاف آن ها با قفل هاي سخت افزاري, بتوانيم به عنوان طراح يك قفل نرم افزاري از محصولات نرم افزاري خودمان حمايت كنيم. ضمنا علاوه بر آشنايي با مفاهيم فوق, نوشتن روتين هاي ضد ديباگ و همچنين نحوه كد كردن اطلات نيز لحاظ شده است.

 مقدمه

 از آنجا كه زمان زيادي تا سال 2000 باقي نمانده, اما هنوز در كشور ما ايران, نرم افزار جاي خود را به عنوان يك محصول صادراتي پيدا نكرده چرا كه يكي از دلايل اصلي آن عدم توجه جدي به حمايت از توليد كنندگان نرم افزار مي باشد. به هر حال قصد اينجانب از ارائه مقاله, بررسي كم و كاستي هاي نرم افزار در ايران نيست بلكه طريقه حل مشكل موجود در اين بازار نابسامان مي باشد. با توجه به كپي هاي غيرمجازي كه روزانه بصورت كاملا عادي و بدون اطلاع سازنده آن صورت مي گيرد, جلوگيري از اين عمل و كنترل جدي آن امري ضروري و واجب بنظر مي رسد.

 

آشنايي با قفل هاي نرم افزاري و سخت افزاري

تعريف قفل هاي نرم افزاري: به هر برنامه اي كه كنترل كپي آن فقط از طريق نرم افزار و بدون نياز به سخت افزار اضافي قابل انجام باشد, گويند.
تعريف قفل هاي سخت افزاري: به هر برنامه اي كه كنترل كپي آن از طريق سخت افزار اضافي قابل انجام باشد, گويند.
با توجه به تعاريف فوق مي توان به تفاوت قفل هاي سخت افزاري و نرم افزاري پي برد. قفل هاي سخت افزاري با توجه به اضافه كردن يك سخت افزار جديد به كامپيوتر ( اغلب از طريق ارتباط با پورت چاپگر ) برنامه خود را كنترل مي كنند. برنامه قبل از اجرا ابتدا با توجه به مراجعه به آدرس سخت افزار نصب شده ( اضافه شده با استفاده از دستور Port) به سخت افزار مورد نظر خود مراجعه كرده و در صورت يافتن آن, تست هاي مختلف اعم از تست رمز, خواندن اطلاعات و ... مي تواند تصميم گيري نمايد. اما در قفل هاي نرم افزاري برنامه بدون نياز به سخت افزار اضافي و با كنترل رسانه ذخيره سازي مي تواند تصميم گيري كند. ضمنا لازم به توضيح است كه هدف از طراحي قفل هاي نرم افزاري/ سخت افزاري اين نيست كه هيچكس توانايي شكستن ( باز كردن ) آنرا ندارد بلكه مقصود بالا بردن سطح كنترل كپي هاي غير مجاز تا حد ممكن مي باشد. ( چرا كه مي دانيم اطلاعات همه در يك سطح نيست)

طريقه استفاده از قفل نرم افزاري در برنامه مورد نظر


با توجه به نوع كاربرد برنامه ( كوچك وقابل كپي بر روي يك ديسكت, تحت شبكه و ... ) مي توانيم از انواع روش هايي كه جهت حفاظت از نرم افزار در نظر داريم ( و متعاقبا توضيح داده خواهد شد ) استفاده كنيم. اما مساله قابل بحث اين است كه چگونه از يك قفل منتخب استفاده نمائيم؟
جواب اين سوال متغيير و وابسته به شرايط زير مي باشد:
الف: اعتقاد طراح نرم افزار به اينكه كاربر حتما بايد آنرا خريداري نمايد تا از امكانات آن مطلع گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر