7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54125
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1367

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تقابل سنگ و آب

دانلود تحقیق درمورد تقابل سنگ و آب

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد تقابل سنگ و آب

با دانلود تحقیق در مورد تقابل سنگ و آب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تقابل سنگ و آب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تقابل سنگ و آب ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تقابل سنگ و آب

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

تجزيه فيزيكي و شيميايي سطح بستر خاك و جدا شدن رسوبات:

1-2- مقدمه:

 

سنگهاي رسوبي جدا شده معمولاً به اين خاطر كه شامل سنگهاي اوليه مي باشند از نظر كاني شناسي با سنگهاي آذرين و دگرگون متفاوت هستند. ما ممكن است براي اين مطلب هيچ توضيحي نداشته باشيم اگر چه كه فلدسپار معمولاً رايج ترين كاني در سطح پوسته زمين است (در حدود 60%) با اين وجود كوارتز معمولاً در سنگهاي رسوبي جدا شده نفوذ داشته است. اما تجربه به ما مي گويد كه هه اين عناصر در سطح پوسته موجود بوده و از طريق هوازدگي آزاد مي شوند و بايد دقيقاً همان سطح فراواني در رسوبات نيز وجود داشته باشد.

(يك آب اقيانوس مركب را فرض كنيد) بنابراين متوسط تركيب شيميايي همه رسوبات از گراندوديوريت است كه تقريباً تمام متوسط پوسته زمين را تشكيل         مي دهد.

به طور معمول سنگها در اثر هوازدگي به اجزا فيزيكي و شيميايي تبديل مي شوند اما در واقع اين اجزا به هم پيوسته حل نشدني هستند. هوازدگي شيميايي و زيست شيمي معمولاً در اثر تبادل آب در سطوح كاني در مناطق اشباع نشده كه نزديك سطح زمين مي باشند يعني معمولاً در 100 متري رخ مي دهد. گياهان زنده و مرده نقش مهمي در تنظيم اين فرسايش بازي مي كنند كه اغلب فراگير است. يك مقطع خاكي نتيجه ويژگيهايي است كه بستگي به آب و هوا و نوع سنگ دارد. آب يكي از مهمترين واكنش دهندهاست و نقش مضاعفي بازي مي كند. زيرا هم باعث جابجايي مواد حل نشده و توليدات هوازدگي خاك مي شود. شكل 1-2 نشان دهنده يك چرخه هيدروژني خاك در نزديك پوسته است.

واكنشهاي آبي داراي اجزاء قوي زيست شيمي هستند آنها توسط جو حل نشده، گازهاي توليد شده توسط خاك، اسيدهاي رقيق شده واعضاي مولكولي حمايت مي شوند. اين واكنش بسيار پيچيده است چرا كه كانيهاي سيليكاتي با سازه هاي زياد آنيوني و كاتيوني خود، همچنين ميزان آب و يونهاي مختلف حل نشده در مكان و زمان در آن نقش دارند.

 چهار مكانيسم مهم در فرسايش شيميايي عبارتنداز: حلال، اكسيداسيون، آبكافت (هيدروليز) و اسيد هاي هيدروليز.

فرسايش فيزيكي با وارد آوردن فشارهاي به صخره ها در محل قديمي و اصلي و انفصال كافي در مناطق اشباع نشده باعث خرد شدن آنها مي شود. اين فشارها شامل آزاد سازي، جاذبه، جريانهاي بادي برعكس، بلورهاي نمكي از آبهاي زيرزميني ذوب يخ و انبساط گرمائي متفاوت مي باشد. فرسايش خاكي به نوبه خود باعث ايجاد لاية خاكي نمي شود بلكه همكاري اعضاي قبلي محل براي اينكار لازم است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر