6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54315
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1539

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ويتامينها

دانلود تحقیق درمورد ويتامينها

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ويتامينها

با دانلود تحقیق در مورد ويتامينها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ويتامينها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ويتامينها ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد ويتامينها

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

ويتامينها مواد ارگانيكي ميباشند كه براي زندگي حياتي بوده و بايد به مقادير اندك در رژيم غذايي موجود باشد.

ويتامين به چه معناست ؟ به دليل اينکه تصور می شد ويتامينهای اوليه ای که کشف شدند از جنس آمين (Amin) هستند و يک ماده حياتی ( vital ) می باشند آنها را (vital amin ) يا ويتامين نام نهادند .

ويتامينها کلا موادی هستند که در بدن به ميزان کم موجود می باشند و در غذاها به ميزانهای متفاوت وجود دارند . ويتامينها برای عملکرد طبيعی بدن ضروری اند و کمبود آنها موجب بروز بعضی عوارض و گاهی بيماری می شود . نامگذاری ويتامينها که 13 خانواده هستند با حروف الفبا صورت می گيرد .

وظايف ويتامينها در بدن انسان :

تـولـيـد انــــرژي - تنظيم واكنشهاي شيميايي بدن عامل رشد، ترميم و حفاظت از سلولها و ارگانهاي بدن  شركت در بسياري از پروسه هاي متابوليكي بدن. 

. ويتامينها به دو گـروه مـحـلول در چــربي و مـــحلول در آب طبــقه بندي ميگردند:

 1- ويتامينهاي محلول در چربي

 شامل ويتامينهاي A-D-E-K ميباشند. اين ويتامينها محلول در چربي بوده - براي جذب و جريان يافتن در خون به چربي نياز دارند - در بدن قادر به ذخيره سازي ميباشند - مصرف بيش از حد آنها خطر بيشتري دارد. 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر