7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 56523
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1353

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ديرينگي

دانلود تحقیق درمورد ديرينگي

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ديرينگي

با دانلود تحقیق در مورد ديرينگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ديرينگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ديرينگي ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد ديرينگي

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:29 صفحه

قسمتی از فایل:

ديرينگي :

بر اساس بررسي هاي ديرين شفاهي گياهي ، گرده شناسي  ،‌انواع گردو از زمانهاي قديم به ويژه دوران سوم زمين شناسي موجود بوده و از دوران 4 زمين شناسي به بعد آثار درخت گردو و گرده آن در كشورهاي اروپاي شرقي ديده شده است . موطن اصلي گردو ، آسياي غربي و نواحي هيماليا است . و درايران درنواحي جنگلهاي شمال ( از آستارا تا گلي داغ ) در جلگه (ساحل ) كشت آن مرسوم است . در جنگل هاي غرب واز سنندج به مريوان به طور خودرو مي رويد . كهن ترين درخت گردو در اذرگان شهر كرد وجود دارد .طبق نوشته اي كه از نزديك آن بدست آمده است تاريخ كاشت اين درخت به زمان يزدگرد ساساني 1400 سال پيش مي رسد . همچنين در يونان قديم و مصر باستان برگ و شاخه هاي درخت گردو را زير پاي عروس و داماد مي انداختند و معتقد بودند كه بدين وسيله از بند جادو و سحر رها مي شوند . و به اين دليل بر اين مدعاست كه گردودرختي معتبر و مقدس است حتي بر سر سفره هاي عقد ايرانيان نيز گردو خودي نشان ميدهد .

تركيبات و خواص مواد  غذايي :

مغز گردو داراي مقدار زيادي چربي ، پروتئين و مواد غذايي و نشاسته اي است كه ساير مواد نيز در آن وجود دارد . اين ميوه خشك مصرف دارويي دارد . جوشاندن برگ آن در بيماريهاي جلدي و اگزما موثر است  .شيره سبز رنگ پوست تازه آن برا ي از بين  بردن زگيل و رفع كچلي مناسب است . جوشاندن  پوست گردو موي سر را قهوه اي و مخلوط با حنا رنگ موي خوبي را ارائه مي دهد .

موارد مورد استفاده از گردو :

مغز گردو : مغز گردوي نارس ( پوست نازك آن برداشته مي شود و با نمك مصرف
 مي شود ) مغز گردو رسيده كه يكي از بهترين وپرنيروترين و خوشمزه ترين آجيل ايراني است . در پخت شيريني و كلوچه ها به صورت نارس درترشي وبا جهت ويا جهت تهيه روغن گياهي ، روغن صنعتي و دارو مورداستفاده قرار مي گيرد . قسمت ديگرگردو مانند ريشه ، دمبرگ ، برگ ، پوسته گردو به شكل تازه يا جوشانده ويا به عنوان دارو مصرف مي شود .

روغن گردو : در ارديبهشت ماه يا خرداد جوانه هاي گندم رامي سايند سپس آن را نرم كرده و از الك عبور مي دهند واين خمير يكنواخت را در ظرف هاي كوچكي نگهداري مي كنند . اين روغن براي از بين بردن ريزش مو استفاده مي شود چون خيلي چرب است يكساعت پس از ماليدن به موي سر شايد بايد با پنبه پاك شود .

چوب گردو: اين چوب موارد استفاده بسياري دارد از جمله كارخانه هاي پاكت سازي ، صنايع مبل سازي ،‌تهيه قنداق تفنگ ( مسلسل ـ مجسمه سازي ـ معرق كاري ـ كنده كاري از چوب ) ساخت وسايل ورزشي (ميل ، تخته شنا ) ساخت ظروف چوبي ،تخته نرد و شطرنج .

مناطق كشت گردو:

درخت گردو بيشتردر نيم كره شمالي از مركز تا شرق اروپا و قفقاز و شمال و مركز ايران تا دامنه هاي هيماليا و كشور چين و ژاپن و همچنين گونه هايي از آن در آمريكاي شمالي و جنوبي به طور طبيعي مي رويد . و يا كاشته مي شوند . تنها جنگل طبيعي باقي مانده از اين محصول در قرقيزستان است . مناطق كشت اين محصول درايران ، دره گز دامغان ، از شمال كشور تا فارس در جنوب و ارتفاعات جنوب غربي اروميه تا كوه تفتفان در جنوب شرقي بين طول هاي جغرافيايي 45 تا 65 درجه به خوبي مي رويد ولي بهترين باردهي در دامنه هاي البرز ، خراسان ، آذربايجان ، زاگرس به ويژه تفرش ، گلپايگان ، توسيركان و اطراف كوهها لاله زار و جبال البرز ، منطقه اي وجود دارد كه از نقاط مهم گردو كاري است .

ارقام :

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر