25,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 59268
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 3623

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله با موضوع تغذیه

دانلود مقاله با موضوع تغذیه

0 3.6k
دانلود مقاله با موضوع تغذیه

دانلود کاملترین و بروز ترین مقاله تخصصی موجود در اینترنت برای فرهنگیان محترم با موضوع تغذیه یکی از کم یاب ترین مقالات نگاشته شده توسط فرهنگی برتر تیم وبسایت درسی فایل در مورد تغذیه در قالب word و قابل ویرایش و در تعداد 25 صفحه می باشد

جهت خرید و دانلود مقاله با موضوع تغذیه لطفا بالا روی گزینه افزودن به سبد خرید استفاده نمایید تا به صفحه پرداخت و دریافت هدایت شوید

ﭼﮑﯿﺪه

ﺷﺎﺧﺺ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺟﻬﺖ ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ رژﯾﻢ ﻏﺬاﯾﯽ در ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻃﺮاﺣــﯽ ﺷـﺪه اﺳـﺖ. ﻫﻤﺎن ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮي از ﺧﻮراك و ﻏﺬاﺳﺖ، از ﺗﺮﯾﻦﻣﻬﻢ ﻣﺴﺎﺋﻞ در ﺣﯿﺎت اﻧﺴﺎن اﺳﺖ و در دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ « ﺗﻐﺬﯾﻪ » اﺳﻼم ﺑﻪ ﻋﻨﻮان اﻣﺮي ﻣﻬﻢ در ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻢ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ. اﺳﺖ ﻫﺪف از اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮي از ﺑﺮﺧﯽ آﻣﻮزه ﻫﺎي اﺳﻼﻣﯽ در زﻣﯿﻨﻪ آداب ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

شاید برخی افراد تصور کنند، داشتن تغذیه سالم به معنای حذف تمامی غذاهای موردعلاقه و ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی است. اما خوردن غذاهای سالم باید به‌مرور شروع شود، تا به یک عادت غذایی تبدیل شوند. اگر می‌خواهید بدانید، عادات غذایی خوب چیست، تغذیه سالم برای افزایش و کاهش وزن چه مواد غذایی هستند و کدام مواد هرم غذایی را باید حذف کرد، در این مطلب همراه ما باشید.بسیاری از افراد تصور می‌کنند، تغذیه سالم به معنای خوردن میوه و سبزیجات و حذف بسیاری از مواد غذایی است. اما تمامی گروه‌های غذایی برای تامین نیازهای بدن ضروری است. تغذیه ناسالم شامل خوردن بیش از اندازه غذاهای فست‌فود و غذاهای چرب است. به‌عنوان‌مثال سیب‌زمینی برای بدن بسیار مفید است. اما سیب‌زمینی سرخ شده کالری بالایی داشته و ترکیبات مضری را وارد بدن می‌کند.

روغن‌های سرخ‌کردنی فرآوری شده سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ هستند که برای قلب مضر است. برای دوری از تغذیه ناسالم باید این نوع روغن‌ها را کنار گذاشته و زمان تهیه غذا از روغن زیتون، نارگیل و آووکادو استفاده کنید.

مقدمه

برخی از رژیم‌های غذایی کاملا افراطی بوده و باعث می‌شود، بسیاری از مواد مغذی از برنامه غذایی حذف شوند. برای داشتن تغذیه سالم و سلامت بدن باید بین گروه‌های غذایی شامل پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی تعادل ایجاد کنید. اینکه یک گروه غذایی را از رژیم خود حذف کنید، بسیار اشتباه است. نیاز انسان به غذا یکی از احتیاجات ذاتی یا فیزیولوژیک است که مهمترین عامل بقای زندگی و طول عمر می باشد.احتیاج به غذا دائمی است و ارگانیسم را مجبور میکند تا برای بدست آوردن غذا و رفع گرسنگی کوشش کند.

تغذیه صحیح و متعادل نه تنها پدیده رشد را میسر می سازد و به تندرستی و طول عمر می انجامد،بلکه با تاثیر بر روی اعصاب و روان سبب رشد فکری و نمو نیروهای روانی می گردد.

تر کیب شیمیائی غذای انسان باید شامل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، مواد معدنی ، ویتامین وآب باشد تا رشد و سلامت یاخته های بدن تامین شود.این مواد با تغییراتی که در لوله گوارش حاصل میکند قابل جذب می شوند و برای تامین احتیاجات حیاتی مورد استفاده یاخته های بدن قرار میگیرند.

غذا به ماده جامد یا مایعی گفته میشود که بعد از خوردن و هضم شدن ایجاد حرارت و انرژی کرده و موجب ترمیم بافتها ،رشد و نمو و تنظیم اعمال حیاتی می گردد.

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل را جهت دانلود فایل  انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

در صورت نداشتن رمز دوم میتوانید از طریق تلگرام-ایتا پیام بفرستید تا محصول شما را ارسال و مبلغ را کارت به کارت فرمایید همچنین در صورت نداشتن برای خرید میتوانید از ایمیل زیر جهت خرید استفاده نمایید

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) – (تلگرام : drsifile@) – (ایتا :  pdfdocir@)


25,000 تومان