6,500 تومان
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61454
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 2300
  • تعداد صفحات : 11
  • تعداد فروش: 2
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلودارائه الگوی مدارس اثربخش مبتنی بر سبک زندگی تحصیلی سلامت محور

بیان مساله دانش آموزان امروزی بیش از نوجوانان نسلهای گذشته مرتکب رفتارهای ناسالم بهداشتی می شوند. بسیاری از عادات زندگی فرد طی

0 2.3k

فرمت فایلword

تعدادصفحات11

چکیده فایل

شرح حال

چکیده

آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی بسترساز شرایطی است که کودکان‌ و نوجوانان جامعه را درمسیر تکوین رسالت‌های تربیتی جامعه قرار دهد.امروزه به همان اندازه‌ که مدارس توسعه‌یافته و مسئولیت‌های جدیدی را پذیرفته‌اند،اداره آنها نیز پیچیده‌تر شده‌ است. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده استکه هدف ازآن ارائه الگوی مدارس اثربخش مبتنی بر سبک زندگی تحصیلی سلامت محور بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که ی شک, با تکیه بر آموزه های مفهومی برآمده از رویکرد روانشناسی سلامت تحصیلی, هرگونه تلاش در جهت تاکید بر بنیان های تئوریک رفتارهای سبک زندگی تحصیلی, علاوه بر ضرورت پروراندن مرزهای دانش نظری, فرصت آفرینی برای شناسایی ظرفیت های کاربردی این قلمرو مطالعاتی نوظهور را موجب می شود. مطالعه حاضر علاوه بر جهت دهی به فعالیت های علمی محققان تربیتی, از نقش انکارناپذیر در بهسازی نشانگرهای ذهنی اثربخشی محیط های پیشرفت برخوردار است. محققان در این مطالعه, ضمن تلاش برای ارائه ایده ای نوظهور در قلمرو روانشناسی سلامت تحصیلی با عنوان سبک زندگی تحصیلی سلامت محور, می کوشند با تاکیدی بجا بر توان تفسیری رویکردهای نظری معاصر در قلمرو مطالعاتی انگیزش پیشرفت, در جهت کمک به مفهوم سازی و متعاقب آن, عملیاتی سازی مفهوم نوپای «رفتارهای سبک زندگی تحصیلی سلامت محور» گام های استوار بردارند.

کلمات کلیدی: سبک زندگی تحصیلی، سلامت، مدارس             

 

 

 


محتوای فایل دانلودی

نوجوانی دوره تغییرات اساسی نظیر تغییر در هورمون ها ،بدن روابط اجتماعی، مغز و سلامت روانی است (2019 ,Blakemore). این دوره زمان حساسی برای رشد و تحول است و سلامت در این دوره میتواند تحت تأثیر مشکلات جسمی، روانی و یادگیری قرار گیرد Sharma 2016)). از نظر سلامت جسمی نوجوانی زمان تغییرات سریع فیزیکی، جنسی، عصب شناختی و رفتاری است و از نظر آسیب پذیری روانی اجتماعی نیز نیمی از بیماریهای روانی در سن چهارده سالگی شروع می.شوند ،همچنین اختلالات عصبی روان شناختی منجر به ناتوانی در نوجوانی میشوند (2017 Kuchani Esfahani & Mahmoudian ). بنابراین بهبود سلامت نوجوانان به منظور بهبود سلامت جامعه امری ضروری و مهم است معمول ترین تعریف سلامت در نظام نامه سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است در این نظام نامه سلامت، به زیستن یا رفاه کامل زیستی، روانی و اجتماعی است و صرف فقدان بیماری یا معلولیت (ناتوانی) نیست( 2017 Fathabadi, Jalil Sadeghi, Saeed Jamhari, Farhad Talanshan, Azadeh ). یکی از مواردی که میتواند به سلامت نوجوان کمک شایانی کند سبک زندگی سلامت – محور است. سبک زندگی سلامت - محور به عنوان بخشی از سبک زندگی که بیشتر در حوزه سلامت مورد توجه است به الگوهای رفتاری مرتبط با سلامت اشاره دارد که میتواند از مشکلات مربوط به سلامت جلوگیری کرده و تا حد زیادی سلامت فرد را تضمین کند. سبک زندگی سلامت - محور به عنوان تمام رفتارهایی که تحت کنترل شخص هستند و بر سلامت فرد تأثیر می گذارند در نظر گرفته میشود .

ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

6,500 تومان