10,000 تومان
  • فروشنده : طرح درس ماهانه

  • کد فایل : 62018
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 2164
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل طرح درس ملی مجازی مطالعات اجتماعی هفتم درس قانون گذاری

در مورد مفهوم قانون فکر کند.  ـ رابطه قانون با اهمیت آن در جامعه را شناسایی کنید.  ـ در مورد آشنایی با اصول قانون اساسی تدبر

0 2.2k

بسم الله الرحمن الرحیم 

فرمت فایل:word

شرح فایل: 

 

ابتدا فیلم تدریس را در گروه شاد می گذاریم. و سپس پاورپوینت تدریس را که به صورت پی دی اف هست را برای دانش آموزان در گروه شاد گذاشته و مراحل زیر را در حین پخش آن انجام می دهیم :

ـ بهترین شروع برای درس فعالیت 1 و 2 صفحه 15 است که از دانش‌آموزان خواسته می‌شود به صورت گروه مقرراتی برای کلاس و مدرسه بنویسند. (این مقررات را در گروه شاد بگذارند )

 

ـ معلم در مورد علل و ضرورت این مقررات توضیح می‌خواهد. 

 

ـ از دانش آموزان خواسته می‌شود که مقررات گفته شده در گروه شاد را نقد کند. 

 

 

ـ برای درک بهتر قوانین چند مورد را بر در گروه شاد می‌نویسیم و از دانش‌آموزان می‌خواهیم که آنها را دسته‌بندی کنند یا گروه‌‌ها را به مذهبی، اخلاقی و حکومتی تقسیم می‌کنیم. 

 

ـ برای درک معنای تساوی همه در برابر قانون مثال بزنند. 

 

 

ـ به دانش‌آموزان گفته می‌شود که به فیلمی که در مورد مجلس تهیه شده نگاه کنید و پیشنهاد خود را در مورد آن بیان کنند. 

 

ـ در صورت مشاهده انتخابات مجلس هر گروه توضیحاتی ارائه دهد. 

 

 

ـ اگر شخصی از دانش‌آموزان از مجلس دیداری داشته است برای دیگران توضیح دهد. (به صورت صوت در گروه شاد بفرستند )

 

با توضیحات دانش‌آموزان نکات لازم و مهم که تکمیل کننده مطالب است بیان می‌شود. 

 

 

 

 

 

ـ مقررات توسط گروه‌ها در کلاس مطرح می‌شود. 

 

 

 

ـ هر گروه در مورد علل و ضرورت مقرراتی که مطرح کرده اند توضیح می‌دهند. 

 

 

ـ دانش‌آموزان در نقد مقررات  هم به جنبه‌های مثبت و هم به جنبه‌های منفی آن می‌پردازند. 

 

ـ هر دانش آموز براساس اطلاعات و آگاهی قوانین را دسته‌بندی می‌کنند و برای هر کدام مثالی ارائه می‌دهند. 

 

 

ـ هر دانش آموز با مثال خود به این نتیجه می‌رسند که از هر قشر و طبقه که باشند نباید از قوانین تخلف کنند. 

 

دانش‌آموزان به دقت فیلم را نگاه می‌کنند و نظرات خود را مطرح می‌کنند و سؤالات خود را می‌پرسند. (در گروه شاد سوالات را می گذارند )

 

ـ در مورد زمان مشاهده و تعداد نمایندگان، مجلس و چگونگی برگزاری انتخابات توضیح می‌دهند. 

 

ـ دانش‌آموز در مورد محل مجلس، تعداد نمایندگان و ساختمان آن به دیگر دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه می‌دهد. 

دانش آموزان گوش می دهند و می نویسند .

 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

10,000 تومان